Metody Terapii

Terapia manualna

Długotrwały i dokuczliwy ból jest najczęstszym powodem skłaniającym nas do wizyty w gabinecie rehabilitacyjnym terapii manualnej. Uzyskujemy tam pomoc specjalisty, który spośród wielu dostępnych metod leczenia dobiera taką, która w sposób bezpieczny, skuteczny i w optymalnie krótkim czasie przyniesie najlepsze rezultaty leczenia. Jedną ze stosowanych przez nas metod jest terapia manualna, w której wykorzystując ręce terapeuty uzyskujemy efekt przywrócenia prawidłowych funkcji w zaburzonych strukturach anatomicznych (m.in. mięśniach, stawach).

Metoda PNF

Metoda PNF to jedna z metod rehabilitacji oraz pełna koncepcja postępowania terapeutycznego. Koncepcja posiadająca własną "filozofię" i zasady pracy z pacjentem. PNF jako koncepcja powstała w 1946 r. w Kalifornii dzięki współpracy neurofizjologa - dr Hermana Kabata i fizjoterapeutki - Maggie Knott. Jest przykładem neurofizjologicznego kompleksowego systemu oddziaływania terapeutycznego opartego na najnowszych osiągnięciach nauk medycznych, którego istotę zawarto w nazwie: proprioceptywne

Metoda McKenziego

Metoda McKenziego powstała w trakcie pracy nowozelandzkiego fizjoterapeuty Robina McKenzie, który rozwijał i doskonalił swój system przez lata eksperymentów klinicznych z tysiącami pacjentów cierpiących na ostre bóle kręgosłupa.

Robin McKenzie odkrył, że pacjenci z pewnymi określonymi symptomami odczuwają natychmiastową ulgę po wykonaniu serii specyficznych ruchów, a w niektórych przypadkach również po przyjęciu pewnych statycznych pozycji ciała.