Różnicowanie można przeprowadzić przez szczegółowy wywiad i badanie funkcjonalne, a dokładną lokalizacje podrażnionych struktur można poznać albo przez obecność objawów lokalizujących albo przez palpację. W tak łatwy sposób można przejść do diagnozy takiej jak zapalenie ścięgna m. supraspinatus leżące na przyczepie i dokładniej na włóknach powierzchownych. Wówczas możemy mówić o szczegółowej diagnozie. Tylko wtedy możliwe jest precyzyjne leczenie, które daje maksimum skuteczności przy minimum terapii.

W terapii wykorzystywane są poniżej przedstawione środki terapeutyczne:

1Głęboki masaż poprzeczny

2Manipulacja

3Trakcja

4Infiltracja (wstrzyknięcia odstawowe wykonywane tylko przez lekarzy)

Metoda Cyriax

Na kursach Medycyny Ortopedycznej uczymy tych wszystkich szczegółów. Nie tylko w stawach obwodowych, ale również przy podrażnieniach kręgosłupa we wszystkich zmianach i intensywności.
Tak, więc po cyklu szkoleń możemy zróżnicować i zastosować równocześnie dopasowane leczenie dla każdej patologii, m.in.:

• Zapaleniami ścięgien, a kaletki
  • Zmianami zwyrodnieniowymi, a wolnymi ciałkami stawowymi
  • Zapaleniami stawu reumatycznymi, a mechanicznymi
  • Przepuklinami, a zmianami degeneracyjnymi w dysku
  • Niestabilnością, a stenozą lędźwiową
  • i.t.d.